Interim-management

Opdrachten in de publieke sector


Gemeente Schagen

Ruimtelijk Beheer, Belastingen en GEO – Samengestelde Objectregistraties BAG/BGT a.i.

gemeente schagen manager a.i.

Eindverantwoordelijk voor de bestuurlijke advisering ten aanzien van diverse ruimtelijke thema’s. Samen met de medewerkers gewerkt aan meer grip op het werk, het contracteren en het realiseren van bestuurlijke opgaven. Formatie op orde gebracht en een eerste stap in de ontwikkeling naar zelforganisatie van de diverse teams.


Gemeente Blaricum, Eemnes en Laren

Ruimtelijke Ontwikkeling / Wonen en Duurzaamheid a.i.

Eindverantwoordelijk voor de bestuurlijke advisering ten aanzien van diverse ruimtelijke thema’s. Samen met de medewerkers gewerkt aan meer grip op het werk, het contracteren en het realiseren van bestuurlijke opgaven. Formatie op orde gebracht en een eerste stap in de ontwikkeling naar zelforganisatie van de diverse teams.


Gemeente Hoeksche Waard

Projectleiding Ruimtelijke Ontwikkeling / Projecten Civiel /Grondzaken a.i.

Naast de reguliere HR-taken ben ik ambtelijk opdrachtgever van ruim 160 projecten met daarbij extra aandacht voor de woningbouwopgave, actief grondbeleid en het versterken van het projectmatig samenwerken.


Inkomen en Schulddienstverlening a.i.

Als teammanager was ik in 2021 verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken en ontwikkeling van zelforganisatie van de teams inkomen en schulddienstverlening bij de gemeente Hoekschewaard.


Gemeente Haarlemmermeer

Clustermanager Sociale Dienstverlening a.i.

Verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken inclusief de uitvoering van de Tijdelijke Ondersteuning Zelfstandig Ondernemers, Tozo. Daarnaast een MD-traject geïnitieerd, kwaliteitsverbeteringen in de dienstverlening ingezet en een capaciteitsbegroting die aansluit bij de omvang van het werkpakket van het cluster opgeleverd.


OverGemeenten

Ambtelijk Opdrachtgever a.i. Sociaal Domein

Programma Integrale Aanpak is gericht op integraal werken in de dienstverlening en tussen beleid en uitvoering. Sturing op samenhang en realisatie van een integraal beleidsplan, werkprocessen en (her)inrichting van de locaties.


Gemeente Leiden

RVT-manager Stadsingenieurs a.i.

Openbreken van een naar binnen gekeerd team dat onvoldoende grip had op de kwaliteit van het werk en samenwerking met andere teams. Met de vaste medewerkers een visie en strategietraject doorlopen waarbij nadrukkelijk aandacht is besteed aan de zachte kant. De gezamenlijk vastgestelde koers en ambitie in uitvoering gebracht.


Gemeente Leidschendam-Voorburg

Afdelingshoofd Werk, Inkomen, Jeugdhulp en Zorg (WIJZ) a.i.

Doorontwikkeling van de Toegang met transformatieopgaven. Afdeling WIJZ bestaat uit ruim 200 medewerkers die werken in een Integrale Toegang onderleiding van 6 Teamleiders en 4 Regisseurs. Samenvoeging van drie afdelingen naar een integraal loket Sociaal Domein. Door rust en richting te geven werkt de afdeling aan een breed scala aan ontwikkelopgaven waaronder:

  1. Evalueren en verbeteren van inrichtingskeuzes
  2. Capaciteit in lijn brengen met takenpakket
  3. Maatregelenpakket Grip op Jeugd
  4. Invoeren multidisciplinair samenwerken in de wijkteams

Gemeente Alkmaar

Manager Sociaal Domein en lid Regionaal Directieteam Regio Alkmaar

Portefeuille Regionaal Directieteam: Inkoop & Contractmanagement en Beschermd Wonen, aansturing Teammanager Regionale Inkoop & Contractmanagementorganisatie.

Concreet vormgeven van transformatieopgaven (o.a. Slimste Huis Alkmaar, Resultaatsturing, nieuwe bekostigingssystematiek Jeugdhulp).Verantwoordelijk voor de bestuurlijke advisering en beleidsmatige voorbereiding en implementatie van o.a. de Decentralisaties, nieuw integrale Onderwijsagenda, Bewonersondernemingen en Vluchtelingenopvang.

Directe aansturing van beleidsadviseurs binnen het sociaal domein en verantwoordelijk voor de transitie en transformatieopgaven. In het Regionaal Directieteam belast met de Inkoop & Contractorganisatie en Beschermd Wonen.


Gemeente Alkmaar

Afdelingshoofd Planbureau & Service Plusteams

Verantwoordelijk voor het opzetten van de Service Plusteams binnen de uitvoerende dienst als voorbereiding op de nieuwe Participatiewet. In deze nieuwe teams werken mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en SW-indicatie mee in de buitendienst. Doel is dat zoveel mogelijk van hen uitstromen naar duurzame arbeid. Reorganisatie uitgevoerd en diverse gemeente- en sector brede projecten gerealiseerd. 

Daarnaast verantwoordelijk voor het Planbureau van de uitvoerende dienst waar o.a. de werkvoorbereiding, het wagenparkbeheer en bedrijfsvoering is ondergebracht.

• PIOFACH-taken
• invoeren van het Nieuwe Werken
• budgetverantwoordelijk